Skip to content

INGIN KAYA SEGERA?

13 Disember 2010

Salam..

Nama saya Lina berasal dari Sabah.Apa yg saya nak cite hari ini ialah berkenaan  dgn isu *kaya segera*,Jika ada terdapat kata2 saya yg menyinggung  Perasaan sesiapa,saya mohon maaf kerana saya tidak berniat pun menyinggung perasaan SESIAPA..

Saya tak tahu kenapalah tangan saya ni  gatal nak menulis mengenai hal ni pula?

Mungkin kerana geram ,mungkin juga kerana kesian  ntah laa..satu yg pasti..perkara ni semakin menjadi2 la pulak.

Tak salah kalau nak kaya,tapi biar kena dgn caranya.Selama saya hidup kat muka bumi ni,mana ada cara boleh kaya dalam waktu yg singkat.

Kalau nak kaya kena la  berusaha,itupun bukan dgn usaha yg sedikit tetapi  dgn usaha yg banyak serta berterusan.

Apa yg saya nampak didalam *Usaha* mengejar *kekayaan*  ini lah timbulnya pelbagai  masalah.

Segalanya berpunca daripada   *duit*..(ADA YG MENIPU DAN ADA YG DITIPU)

Apa  yg nak saya kongsikan disini ialah BAGAIMANA PERKARA INI BISA TERJADI?

DESAKKAN DAN KEPERLUAN HIDUP membuatkan ramai orang terpengaruh dgn *UNTUNG SEGERA*

SESIAPAPUN AKAN GOYANG IMANNYA  BILA *WANG YG ADA* DAPAT *DIGANDAKAN *DENGAN BANYAKNYA ITUPUN DALAM WAKTU YG SINGKAT!

SATU PERKARA YG DINANTI2  BAGI ORANG YG TERDESAK,BAGI MEREKA INI ADALAH RAHMAT YG DIHARAP-HARAPKAN.

TIDAKKAH  KAMU RASA KESIAN AKAN NASIB ORG 2 INI?

Saya kesian tetapi saya juga geram .Bagaimana mereka boleh percaya kata2 org yg menipu ini?(Jelas sgt mereka ni  menipu)

kalau betul mereka2 ni(penipu2 ni) ada sistem buat duit yg canggih takyah la mereka berusaha mencari org ,maknanya tak perlu la mereka mencari pelabur

spt korang,ahli keluarga mereka pun dah lebih dari cukup utk melabur.Yg heran bin ajaibnya..KENAPALAH MEREKA NI BOLEH PERCAYA DUIT MEREKA  BOLEH DIGANDAKAN ,BERFIKIR LA DGN CARA YG WARAS!!  DARIMANA PULA DATANGNYA DUIT2 TERSEBUT? MANA  ADA DUIT BOLEH MENGANDUNG DAN BERANAK PINAK..TAK LOGIK BETUL.

KEBANYAKKANNYA yg tertipu adalah budak2 yg  baru lepas belajar (baru mengenali hidup)dan yg menipu pula adalah  ****saya harap  para ibubapa kena bertanggungjawab menyedarkan anak2  akan  skim2  penipuan ini.Ingatkan anak2 tiada jalan singkat utk berjaya melainkan dgn usaha.Tiada yg percuma atau jalan yg mudah..semuanya  ada  nilai  dan harganya.

SEKARANG INI PENIPUAN BERLELUASA DI SANA SINI.YG TAK LOGIK PUN ADA,YG MENGELENTONG  TERANG DAN JELAS PUN ADA,MACAM2 ADA TETAPI APA YG SAYA NAK KATAKAN SEMUANYA BETUL JER. DIMATA MEREKA YG KENA TIPU NI..HERAN2!!macamana la mereka2 ni boleh tak nampak?

Yg pastinya ,Semuanya kerana duit……………RM 3x  semuanya ok jer..yg tukang kelentong pun  tambah seronok la  mengelentong,tong sana tong sini ..semuanya pun tong kosong.

Dalam perniagaan apa sekalipun  tetap ada berlaku penipuan,samada korang sedar atau korang tak sedar jer.

Bagi saya berniaga apapun pastikan sahaja caranya betul,pasti tak timbul masalah.saya berniaga runcit berbelas tahun lamanya.

Untung tak besar tetapi dgn usaha berterusan alhamdullillah saya berjaya.kini saya kembangkan perniagaan saya dgn  mengedarkan produk  Tasly (produk kesihatan)

saya yakin produk ini akan digunakan oleh ramai rakyat malaysia suatu hari nanti kerana kualitinya dan fungsi nya (ada kajian berkaitan)

Dalam  perniagaan baru ni saya dapati ada 2 pendapat yg berbeza,ada pihak yg mengatakan perniagaan ni haram dan ada pihak lagi mengatakanya  halal,

Terpulang dari cara kita meniaga juga..saya sokong haram ,saya sokong juga halal.Jika korang fikir saya tiada pendirian korang silap.

pengalaman saya melihat industri  direct sales ini dijalankan memang banyak yg tak betul dari yg betul.(ini pendapat saya sebagai pengguna)

kalau cakap tak  tinggi melanggit tak sah.semua hebat ,semua power semua terbaik…hakikatnya habuk pun tarrak ada punya.

Bila perkara begini berlaku,yg jadi mangsa penggunalah.sanggup perabih duit utk mendapatkan produk yg ntah apa2 je la ,yg kaki kelentong ni pula,

Up   kan produk sampai lupa diri,lupa jejak bumi dah tak sedar diri sampai hilang harga diri.

Ramai yg membenci sikap orang2 yg begini tetapi kadang kala  mereka sendiri salah ertikan kebencian mereka,mereka tukarkan kebencian mereka

kpd produk yg dibawa oleh orang2  begini.Produk2 tak salah yg salah sikap penjual atau pengedar itu sendiri.

Perkara ni pernah terjadi kpd saya juga..saya membenci produk direct sales kerana sikap pembawa2nya.Mereka sanggup mengatakan apa saja asal barang mereka laku.

Mereka akan menaikkan saham produk lebih dari produk itu sendiri,mereka sanggup mengada-adakan cite agar barang jualan mereka terjual.

Meniaga tak salah tapi cara meniaga  kena pastikan betul.Menipu dah Jelas berdosa tapi masih lagi dilakukan,bukan utk sekali tetapi berkali2..lebih baik tak meniaga kalau membuat dosa.Betul tak?

Soal riba ni timbul kalau duduk rumah goyang kaki ,menjual barang kpd pengguna yg tak perlu..membazir,!tambah lagi urusan jualbeli tak jelas

(ada unsur2 penipuan **manipulasi keadaan*)banyak kali dosa.ini PASTI HARAM.

senang cite,urusan jualbeli biar jelas,tiada paksaan,pembeli memang perlu bukannya berlaku pembaziran,bercakap benar..PASTI TAK HARAM.

KITA REHAT DULU..

p/s kalau berkata benar,pasti kurang sambutan ..biasa laa..

tetapi kalau  berkata melalut2..kelentong A to Z confirm tip top..biasalaa…

Hakikatnya perniagaan mcm ni tak bertahan lama………….senyap juga.,

**kalau nak kaya cepat main la forex,kaya pun cepat,bankrap  pun cepat juga***

From → Pelbagai

Tinggalkan Komen

Tinggalkan Jawapan

